Vsazování nových trasových uzávěrů a rekonstrukce starých plynovodních uzlů
Upozornění Článek byl vydán v roce 1995 a obsahuje údaje shrnující tehdejší stav poznání a technologií.
S využitím získaných zkušeností, s promyšlenou organizací práce a s aplikováním nejnovějších poznatků v praxi je reálná jakákoliv rekonstrukce plynovodního uzlu, výměna či vsazení trasového uzávěru ve velice krátkém čase a v provedení odpovídajícím současným potřebám provozu.
- jsou neprůchodné pro čistící a inspekční elementy,
- jejich rozmístění po trase je nevyhovující, protože vychází z požadavků starých norem (tj. vzdálenost od sebe do 5 km) a nerespektuje potřeby napojení jednotlivých odboček,
- jsou zbytečně složité,
- systém jejich ochozů je nedokonalý,
- jako hlavní uzavírací armatury obsahují šoupata,
- ze zkušenosti možno říci, že většina silně podchází (zde je možno jmenovat řadu starých TU Jihočeské magistrály, například TU Mašovice nebo dnes již neexistující TU Novotníky a TU Kasejovice).
Při opravách nebo rehabilitacích plynovodů jsou staré trasové uzávěry nahrazovány novými, jejichž hlavní uzavírací armaturou je kulový kohout. Výhodou tohoto typu uzávěru je především vysoká těsnost, která je při správném způsobu používání garantována dlouhodobě.
Více o výměnách trasových uzávěrů realizovaných v roce 1994, včetně podrobností o způsobu provedení, naleznete v článku Vsazování nových trasových uzávěrů a rekonstrukce starých plynovodních uzlů (PDF, 2992 kB).
Upozornění Článek byl vydán v roce 1995 a obsahuje údaje shrnující tehdejší stav poznání a technologií. Informace o nyní užívaných postupech a zařízeních naleznete v popisech produktů Rehabilitace vysokotlakých ocelových potrubí po dlouhé době provozu a Inertizace potrubí.